sâmbătă, 23 iunie 2012

NYNNA VIZIREANU - Cartea iubirii


Nynna Vizureanu
 Ce înseamnă cartea iubirii pentru tine, şi ce vibraţii te leagă de cei care sunt în ea?

Recunoscându-mi echilibrul liniştit de idei, de opinii, de sentimente, am cântat la mai multe partituri, dar cu fiecare, am intrat în armonie, mi-am contopit stările, timpul, reuşind, împreună, să adunăm, pe scena artei, cele mai frumoase momente, cele mai sensibile imagini, cele mai interesante poveşti de viaţă. Am fost regizorul care am repus în scenă virtuţile omului, statornicia lor. Cu credinţă şi respect, cu lumină în gânduri, am surprins amintirile şi împlinirile fiecăruia, am furat zâmbete, am smuls, din piept, o tristeţe, lăsând loc unui izvor de bucurii… Toate îmi vor stărui, în minte, multă vreme… V-am perceput poezia, ca fiind de o simplitate şi o sinceritate, care m-a dezarmat.
 
 
Aţi intrat cu mine în dialog, scotocind prin puţinătatea calităţilor mele, prin înfăţişarea-mi ştearsă, eu, un om obişnuit, un amator corect, modest, căruia i-aţi împărtăşit monotonia unui gând, tristeţea unui suflet, apusul unui trup… Să fie o apropiere sufletească la distanţă, o comunicare în tăcere, o urmărire ascunsă… Am fost eu, cea care v-am putut aduna rămăşiţele dintr-un naufragiu sufletesc şi le-am readus la malul vieţii liniştite; să fiu eu, cea care v-am redeşteptat amintirile (în stare latentă, odinioară) vesele şi sprinţare, acum…Să fiu eu aceea care v-am suportat, cu stoicism, toate; să fiu eu, cea care v-am strecurat o picătură de mângâiere în sufletul unei poezii  neliniştite, rafinate, spontane şi naturale. Să fiu eu cea care...

Dragă Nynna,
Şi dacă acum, la sfârşit de drum, poate, că la începutul altui proiect, mi-ai pune o altă întrebare şi mi-ai cere să aleg între zbaterile febrile, pline de nelinişti şi nădejdi, în care sufletul îşi descarcă rodul mângâietoarelor aduceri aminte, Arta conversaţiei şi o viaţă tihnită şi îmbelşugată, aş răspunde: între Arta conversaţiei şi comorile lumii, aş alege Arta conversaţiei. Numai aici, alături de prieteni, poezie, flori, suflete... Doar aici!
 
Îţi mulţumesc.
Eli Gîlcescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu