sâmbătă, 23 iunie 2012

ECATERINA ŞERBAN - Despre fericire

Ecaterina Şerban:
 Am văzut de la început de când ne-am intersectat, să spun aşa, că eşti o persoană sensibilă, în al cărui suflet baletează poezia şi trimite mesaje pline de iubire, scrise pe vitralii de credinţă... M-ar interesa, cam ce înseamnă pentru tine fericirea?
EG: Întrebarea ta este plină de farmec, iar chipul în care o formulezi e şi mai încântător; sunt pe cale de a îndrăgi, necondiţionat, aceste capodopere personale, care se revarsă, în avalanşă, asupra mea. Mă voi strădui să fiu la înălţimea lor, măcar să desluşeşti şi metafora mea cea importantă, cea a vieţii…Pot să spun că orice lucru se cade să fie la locul său şi la timpul său… Că nimic nu este întâmplător, că există acele necunoscute chemări care ne fac să ne regăsim şi pătrunzând în tainele sufletelor neliniştite, zbuciumate de caznele regăsirii... 
Fericire – un cuvânt care are iz de plăcere, de dorinţă, de jertfă, de neînfrânare… Uneori, simt că am obosit, prea devreme, că urmele palide ale iluziilor tinereţii se resimt… Şi pentru a încerca o ademenire a fericirii sau a o atrage de partea mea, voi avea timpul ostil, mult prea lung pentru a înfăptui totul ca la carte… Şi voi spune doar atât, draga mea prietenă: ca să fiu fericită, trebuie ca ea să mi se dea, toată; cea mai grea treabă…


Ecaterina Şerban:
 Pe tine, te-aş mai întreba dacă te consideri o persoană împlinită?
EG: Am trăit prin frunzişul străin, am ascultat mesajele misterioase ale păsărilor nevăzute, ale prietenilor necunoscuţi… Îmi priveam umbra cum se unduieşte în valuri… Sunt chemări şi legături care există, fără voinţa noastră şi care ne aduc în starea de a ne simţi unii lângă alţii, visători, într-o efuziune de gânduri, de bucurii, de sentimente.

Am stat o clipă
lângă floarea ta dragă;
mi-a zâmbit şi o altfel
de muzică mi-a dăruit…
EG: Trăiesc în lumea care există şi nu în cea care îmi lipseşte. Sunt un om împlinit. Nu am avut tot ceea ce am dorit, dar am avut tot ce mi-a trebuit. Şi din fiecare floare, mi-am făcut altar, din fiecare zi, mi-am zidit o bucurie, eternizând-o într-o amintire; pe fiecare nouă provocare, am împletit-o în coroniţa iubirii… Draga mea prietenă, împart cu tine câteva gânduri pe care le voi prinde undeva, în interviul meu de final… Am primit întrebări, dar şi flori presărate în cronologia mea…Mă inspiră şi urmele paşilor tăi, ai celorlalţi prieteni… Simt că îmi daţi curaj şi îmi arătaţi că sunt pe calea cea bună, că nu m-am rătăcit… Vă mulţumesc.

Mă identific total cu viaţa mea, cu tot ce mă înconjoară, cu amintirile dragi, cu fiecare primăvară reînviată, cu bucuriile şi pasiunile mele. Mă identific cu mine. Nimic din ce îmi aparţine, nu-mi este străin. Totul îmi este cunoscut...



Îţi mulţumesc.
Eli Gîlcescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu